Keress meg minket a Google+-on

TELJES TÖLTÉSSEL A JÖVŐBE

| 2014/07/04 | 0 Comments

A3 Sportback e-tron modelljével, vagyis a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridjével indul az Audi a jövő mobilitásának útjára. Az alsó-középkategóriájú hibridmodell ősszel jelenik meg a kínálatban.

Az A3 Sportback e-tron akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással, amit TFSI aggregátja további mintegy 890 kilométeres hatótávja egészít ki.Hajtásrendszerében egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.4 TFSI aggregát és egy 75 kilowattos elektromos motor dolgozik együtt az új fejlesztésű, hatfokozatú S tronic sebességváltóval, amely az elektromos gépbe építve működik. A rendszerteljesítmény 150 kW (204 LE), míg a maximális rendszer-forgatónyomaték 350 newtonméter. A 8,8 kWh kapacitású akkumulátor ipariáram-csatlakozóról valamivel több, mint két óra alatt tölthető fel teljesen. A szériafelszereltség sokoldalú töltőrendszert is magában foglal, többek között a töltés és a légkondicionálás külső szabályozását is lehetővé tévő okostelefon-alkalmazással.

Az A3 Sportback álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 222 kilométer/óra, ami tisztán elektromos üzemben 130 kilométer/órára korlátozódik. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek számára megállapított ECE-szabvány szerint mérve átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 1,5 liter, amihez kilométerenként mindössze 35 gramm széndioxid kibocsátása párosul. Tisztán elektromos hajtással az ötajtós alsó-középkategóriájú modell 50 kilométert tehet meg.

A hibrid-menedzsment intelligens módon szabályozza az egyes hajtásformák együttműködését. Olyan funkciókat kínál a vezető számára, mint például a két motor együttes üzeme (boost), vagy a jármű mozgási energiáját részben elektromos energiává alakító és az akkumulátorban tároló fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció).

Könnyűszerkezetes építésének köszönhetően az ötajtós modell saját tömege 1.540 kilogramm, miközben öt személy és tekintélyes mennyiségű csomag számára is bőséges hellyel szolgál. Szériafelszereltsége igen gazdag, amit kívánságra az Audi számos high-end megoldással egészíthet ki a szórakoztató és a vezetői segédrendszerek területén.

Az Audi szilárd meggyőződése, hogy középtávon a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek jelentik a legkedvezőbb megoldást az elektromos mobilitás kérdésére. Ennek megfelelően a közép- és felső kategóriában további hasonló hajtásrendszerű modellek is várhatók.

 

Címke: , , ,

Kategória: Hírek

Szóljon hozzá